Sunday 11 March 2012

Mutiara Kata buat Ibu


Ibu,
Aku tahu pada keteguhan senyuman itu,
Adanya derita yang kau tanggung sendiri.
Aku tahu pada ketulusan wajahmu itu,
Ada rasa yang kau pendam sendiri.
Aku tahu pada manisnya bait-bait katamu,
Ada sesuatu yag buat kau sengsara.
Aku tahu pada sulaman impian yang dibina,
Hatimu sakit tanpa bahagia yang diharap.

Ibu,
Maafkan anakmu kerna tak bisa berbuat apa.
Maafkan aku yang hanya mampu memandang.
Maafkan aku andai bukan ini yang kau pinta dariku.

Ibu,
Aku ingin kau tahu,
Walau sepahit mana erti kehidupanmu di sini,
Pasti Dia punya rencana yang lebih baik buatmu.
Aku harap kau tetap kuat meredah gelora hidup.
Kerana akulah anakmu
Yang sentiasa mendoakanmu
Segalanya yang terbaik buatmu.
Semoga engkau terus tabah dengan ujian ini.

12Feb12





No comments:

Post a Comment